銀行の手続き待ち:

今日朝起きて面白いことになりました。
目が覚めて時計を見たら「○:20」という数字が見えました。
「ああ、あと十分で目覚ましがなるな〜」と思い携帯の置いてあるテーブルの近くの座布団(と言うより枕のような椅子)まで布団をかぶったまま履いよって一時停止。

Next time I open my eyes and look at my phone I see “6:11”.
Realizing that I saw my clock wrong I crawl back to my bed and die again before turning myself the right way.
(So in my bed upsidedown at this point, tangled up in my bedding)

そして六時半に携帯がなり起きる。
そんな朝でした。
———-

Going home from work:

Managed to get to the bank and back almost in time for work.
On the bright side, my bank account is finally mine.
I went by bike, which helped, but ended up at the wrong bank at first, which didn’t help.

日本のママチャリってものすごく不安定な感じがします。
カナダで持っているマウンテンバイクの方がよっぽど安定している上軽いと思います。
タイヤなのかフレームなのかわかりませんがママチャリはなんとなくしっくり来ません。
———-

ちなみのこれが朝倒れかかった椅子座布団

image

枕にもまるし椅子にもなるし座布団にもなる優れものです。