毎晩毎晩なんで十一時まで起きているんでしょね?:

I can feel myself getting better at the violin.
It sounds much better than when I practiced yesterday.
Or I’m just having a good day.
What I hope it is is that I’m learning to learn faster.
It tends to be the case that I work at something for a long while and finally get good around the end.
But this time it looks like I might get better faster.
Or, you know, it could all be just me convincing myself that I’m getting better.
As long as I’m happy it shouldn’t matter.
Until I play for someone…

まあ、その時はその時で。
仕事では半日でスーパーバイザーが帰ってしまったので人仕事終えたら何か一時停止してしまいました。
データシートなどを読んでいると眠たくて眠たくて・・・
でも頑張って起きようとして仕事をします。
つーか眠いならもっと早く寝ろよって話なんですけどね。
今晩はロボットのシュミレーションモデルの作成と動きを指定していました。
こういうのはやってて楽しいので問題ありません。

image

広島平和記念館の柱に張ってある大量の手紙。
核爆弾実験があるたびに広島の市長さんがやめてくれとの手紙を出しているそうです。
大変な仕事ですね、そしてかなり重い思いを背負ってますね。
核実験は悪いのか?
爆弾は良くないと思うが安全性を高めたら原子力発電などはそれほど悪くないと思う。
トリウムを使ったものなどが注目されているらしい。
核融合発電もその内できるといいな。
安全性は・・・最悪地球が炎に飲まれるだけですよ(冗談、実際にはわかりません)。